Probleme pentru Facebook: profitul mai presus decât ”sănătatea” utilizatorilor
Un alt fost angajat al Facebook iese la rampă și prin declarațiile sale solidifică ceea ce știam deja despre compania americană. Noile acuzații se referă la modul în care platforma de socializare face afaceri.
Un fost membru al echipei de integritate a Facebook a spus că aceasta pune profiturile înaintea eforturilor de a combate discursurile instigatoare la ură și dezinformarea pe platforma sa.
În declarația sa, denunțătorul susține că un fost oficial al companiei a ignorat semnalele de alarmă cu privire la interferența Rusiei în alegerile prezidențiale din 2016. Tucker Bounds, vicepreședintele Facebook, a spus referitor la aceea situație că „unii legislatori se vor supăra și apoi în câteva săptămâni vor trece la altceva. Între timp, tipărim bani la subsol și suntem bine.„
Denunțătorul a vorbit despre diferențele dintre declarațiile publice ale companiei și luarea deciziilor interne în alte domenii. El spune că proiectul Internet.org de a conecta oamenii din „lumea în curs de dezvoltare„ avea mesaje interne conform cărora scopul era să ofere Facebook-ului un punct de sprijin impenetrabil și să devină „singura sursă de știri„, astfel încât să poată colecta date de pe piețele neexploatate.
Cum se apără platforma de socializare
Pe de altă parte, Facebook se apară spunând că „se stabilește un precedent periculos să agățați o întreagă poveste pe o singură sursă, care face o gamă largă de afirmații fără nicio coroborare aparentă. În centrul acestei povești este o premisă care este falsă. Da, suntem o afacere și obținem profit, dar ideea că facem acest lucru în detrimentul siguranței sau al bunăstării oamenilor este o interpretare greșită a intereselor noastre comerciale.”
Multe dintre acuzațiile formulate de acest denunțător fac obiectul preocupărilor ridicate de Frances Haugen. De asemenea, fost angajat Facebook, Haugen a furnizat documente interne celor de la Wall Street Journal pentru o serie de rapoarte despre platformă. Cel mai notabil a fost cercetarea internă care a descoperit că Facebook știa că platforma sa Instagram era toxică pentru adolescenți.